A Solution for 100% disk active problem on my Dell Inspiron 5559
I have a Dell Inspiron 15 (Inspiron 5559) which I bought back in 2016. One time I noticed that it got too slow and it was almost impossible to use any software. Even showing the start menu took forever. I checked Task Manager and found that disk access is stuck to 100% and it did not go down.
Some workarounds found in the web did not help. Thought about throwing it away but before that I gave it a last chance.
Updating the OS to Windows 10 1709 Fall Creators Update has improved the performance drastically. Though disk access sticks to 100% for the first few minutes after starting the PC (maybe this is not unusual because I see it on other Windows 10 PC), I can now open and use any software without much frustration.
----------
2016年に買ったDell Inspiron 15(Inspiron 5559)があるときから動作がとても遅すぎてソフトウェアがほとんど使えない状態になりました。スタートメニューの表示さえ時間がかかる始末。タスクマネージャーを確認するとディスクアクセスが100%になったまま一向に下がりませんでした。
ウェブで見つけたいくつかの回避策を試しても改善せず、いっそPCを廃棄しようかと思いましたが、その前に最後のチャンスを与えました。
OSをWindows 10 Fall Creators Update 1709にアップデートするとパフォーマンスが大幅に向上しました。PCの起動後最初の数分間はディスクアクセスが100%になっていますが(これは他のWindows 10のPCでも同じようになるのを見たことがあるのでおかしくはないかもしれません)、それほど不満なくソフトウェアを使えるようになりました。
Some workarounds found in the web did not help. Thought about throwing it away but before that I gave it a last chance.
Updating the OS to Windows 10 1709 Fall Creators Update has improved the performance drastically. Though disk access sticks to 100% for the first few minutes after starting the PC (maybe this is not unusual because I see it on other Windows 10 PC), I can now open and use any software without much frustration.
----------
2016年に買ったDell Inspiron 15(Inspiron 5559)があるときから動作がとても遅すぎてソフトウェアがほとんど使えない状態になりました。スタートメニューの表示さえ時間がかかる始末。タスクマネージャーを確認するとディスクアクセスが100%になったまま一向に下がりませんでした。
ウェブで見つけたいくつかの回避策を試しても改善せず、いっそPCを廃棄しようかと思いましたが、その前に最後のチャンスを与えました。
OSをWindows 10 Fall Creators Update 1709にアップデートするとパフォーマンスが大幅に向上しました。PCの起動後最初の数分間はディスクアクセスが100%になっていますが(これは他のWindows 10のPCでも同じようになるのを見たことがあるのでおかしくはないかもしれません)、それほど不満なくソフトウェアを使えるようになりました。
コメント